| gurlZ_SisNbrO |™
~ LOve iS nOt EaSy LiKe The LoVe's StOry In NoVeL ~ ~ LiFe is Not EaSy LiKe tHe MoViE ~

~Kisah Kami

Labels:
14th Julai 2009 aku break off dengan exbf aku slps 3 thn kmi kapel, tindkan aku wk ex aku mrah kt aku sbb tinggalkn ye. Ada sebb trsendri aku buat cm tu, especially bile ma abah x rstui hbungn kmi. Sebuln lpas clash, aku knal this person...

22/08/2009 :
Aku dpt msej dr Mr. M54 lam friendster...ye atr msej smile

23/08/2009 :
Aku reply msej "mekacih untk smile even dop jupo cari pn mane nye pic smile 2...=)". And, hari tu jugak ye reply balik msej aku. Mr. M54 cakap " same2..x jupe cr ek? sy pn dop tau dok mane..huhu awk kt mn ni? da kja or still study?mane? asl mmg p.pth ek?". Aku x ingt dah aku blas pe sbb sent folder friendster aku punye dh empty... Mlm lam kul 12 lbh, Mr. M54 atar lg msej, "Salam..awk, ada ym x?". Aku reply, "wasalam. YM ada cuma slalu on9 @ dop on9 je la. Leh je nk add, tmbh saen d alm siber. =)"

24/08/2009 :
Mr. M54 blas "k tq..nm awk ape ek? nk pgl ape?". Last msej lam friendster..kami mula chatting kt YM jerk..so, kmi on9 lpah trawih sbb mse aku knal nga Mr. M54 ni lam buln pose..huhuhu

Kwan punya kwn, aku bg num phne sbb dh slesa kwn nga ye...One day, ye kol aku sbb aku x on9...mse tu aku ngah tido, pnat sngt hinggakn trawih pn x p (kalu x clap aku la...huhuhu). Eventhough kmi dh tukr num, tp kmi still chat lpah trawih hingga lah, kmi ambk kputusan kapel..

Nk buat kputusn bkn snang, sbb kmi knal lam alam maya jerk, x nah jupe pn. Mr. M54 lak, tragak-agak nk propose aku sbb tkut aku ni jnis memilih n demand tinggi, pdahal aku ni simple jerk, asalkn org leh tima aku seadanya n syang aku, dh ok...

03/09/2009 :
Aku declare wlaupn x nah brsemuka face to face. Kmi declare pn brsyarat...aku bg 4 syrat, tp Mr. M54 bg 1 syrat jerk...sape yg lbh complicated?? tntu lah aku kn, org bg syrt simple, aku bg sapa 4 syrat... Syarat2 nya ialah...x yah la kot aku gtau syarat mrapu aku tuh, biar kmi brdua je tau...huhuhu.

Lpah dclare, kmi mula webcam..face to face prtama juga d alam maya..melalui webcam..huhuhu...Ada mse free, kmi chat hinggakn dia asyik trsenyum dpn lptop wk mmber ye plik hinggakan ada mmber ye p ngendap tngok ye wk pe.."TUP"..mnyirap drah dia trkejut, kna perli abis2an..chat hingga x prasan mmber ye duk sblah..hahaha...sweet memory..

20/09/2009 :
Rye prtma thun lpah, aku x ingt dah bpe aribulan, rsenya dh btul kut kalu refer pd diari aku...face to face kali prtama..yg ni btul2 real, dpan ma abh aku...sbb ni trmasuk lam syrat aku, aku nk hbungn yg ada rstu family, dh x nk dah kapel bgai nk Rock, tp family x trima... Nervous??? yup, biasa la, ni la kali prtama org nk nilai prwatakan dri kita, style family aku, so far so good, dia dtrima baik oleh family aku, especially, nenek aku btul2 suka kt dia..alhamdulillah..lga ati aku.

24/09/2009 :
Kali prtama kmi wk ksilapn, kmi curi2 date..x lama lpah tu, abh aku dpt tau, ye trus ngamuk..lma jgak dia x dpt p umah aku sbb abah aku mrah..huhu..tp skrang dh ok daa...hinggakn abh aku tnye ma aku pe status hbungn aku nga dia...Yes3!!

07/03/2010 :
Yang ni skali lg aku risau..face to face kali prtama nga mak dia..dia n mek dia dtg jnguk aku sbb mse ni aku dpt mc sakit Tb duk menganggur kt umah.. Risau gak tkut mek dia x trima aku..sbaik sje ye blik, aku trus kol dia tnye mek komen pe? dia cakap "dah lulus daa..no kmen"... Alhamdulillah..sumanye x msalah...


Hbungan kmi trus brjln cm biasa..Alhamdulillah, x msalah..ma aku pn slalu tnye sal kmi, slalu bg nsihat kt aku.. Dia ada tnye nk engaged, aku blik slow talk nga ma, tp x dpat..ma ckp abh x bg slagi x abes blajar..ok yg tu aku trima. Lagi aku trima bile abh tnye ma ape status kmi sbb ye dh x thn org asyik tnyekan sal aku, bile abes blajar? dh ada calon blum?. Ma gtau, abh nk tau status sbb snang nk jwb prtnyaan org yg aku dh ada plihan sndri..

Hbungan kami dh hmpir stahun..03/03/2010..genap la kami couple slama sthun.. Di mana nk smbut?? Of course la kt umah aku, dia p rye umah aku bwk mek dia sama..x pe x smbut antra kmi brdua, as long as kmi dpt brjmpa eventhough org x tau kami nk smbut scara diam2 d sbalik kmeriahn hari rye..anggap je ziarah d hari rye mmbwa brsama sej cinta kmi yg genap stahun.

Well, ini lah kisah kmi utk mse sthun ni..ada lg crita yg aku kuar mkn nga dia n mek dia, tp x ingt bile tarikhnye.. Moga2, hbungn kami teguh n sntiasa hepi brsama shinggalah kami brjya mncapai cita2 kami iaitu mngikat ikatan dengan "PERNIKAHAN" yg d rstui kuarga trsayang.. Aminn...

"PAPA..MAMA SAYANG PAPA..!!!"
0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
PasIR pUTeh, QeLaTe, Malaysia
NotHIng SPeCiaL As A StuDeNt, LiFE FULl With ASSigNmENT AnD LectUr..

Online Status

Shoutbox


ShoutMix chat widget
Add to Technorati Favorites

Link Me Back

Blog Archive

| gurlZ_SisNbrO |™

Feed

| gurlZ_SisNbrO |™